آسیب شناسی موسیقی 1 :

بخشهایی از مصاحبه وحید استرون ( رها معیری ) با رضا میرهادیان در روزنامه همشهری / پنج شنبه، دهم اردیبهشت هزار و سیصد و نود و چهار شماره 174 - : مشکل بعدی برخی دیگر از جوانان این است که آن ها تمایل دارند حتی برای یک ماه و یا 4 جلسه در محضر فلان استاد معروف موسیقی آموزش ببینند و از جلسات، عکس و فیلم به یادگار بردارند ...

ادامه نوشته

آسیب شناسی 2 :

امروزه بسیار شاهدیم که افرادی با هر ضرب و زور و رابطه خود را به عنوان هنرمند به مردم معرفی می نمایند ...

ادامه نوشته

کلاه برداری در غالب اسپانسر :

کلاه برداری در غالب اسپانسر : چند سالی است کلاه برداری در غالب اسپانسر خوانندگی مد شده است. بسیاری آگهی کرده اند که اسپانسر صدای شما می شوند. روش آنها بدین شکل است که به شما می گویند هزینه آهنگ شما را پرداخت میکنند و فقط درصد کمی را شما متقبل می شوید. آنها می گویند شما فقط هزینه استدیو را بدهید ، می گویند آهنگی که به شما می دهیم آهنگی است که حدود هفت الی ده ملیون ارزش دارد و شما فقط ده درصد یا بیست درصد آن که درحدود هفتصد هزار تومان تا یک ملیون است بدهید. در صورتی که آن آهنگ بسیار بی ارزش با هزینه ضبط و میکس و مسترینگ غیر حرفه ایش دویست هزار تومان هم ارزش ندارد !!! و فرد مراجعه کننده از نا آگاهی خود فریب می خورد. و معمولا آهنگی بسیار ضعیف را در میان میگذارند تا بدان بهانه ساعات آن اتاقک که استدیوی خود می نامند را پر کنند. برخی از آنها چون میدانند آن شخص به هیچ عنوان با این آهنگ مطرح نمی شود بنابر این ترس از این ندارند که آهنگ را به افراد متعددی نیز بفروشند. بر فرض اینکه به طور اتفاقی آن فرد آن آهنگ بی ارزش را دوباره در گوشی مثلا اقوام شخصی دیگر با خواننده ای دیگر بشنود و اعتراض کند ، میگویند که این آهنگ از آنها دزدیده شده و آهنگ بی ارزش دیگری به فرد میدهند و بعید است آن شخص دوباره آن را بشنود . / مقالات آسیب شناسی موسیقی / نوشته رضا میرهادیان / استفاده از این مطلب به صورت کامل و با درج منبع بلامانع می باشد.

مراقبت از اصل صدا :

گام نخست برای صداسازی یک آوازخوان این است که آنچه را دارد از دست ندهد. چه بسا تمارینی که آوازخوان گمان می برد باعث پیشرفت وی می شوند ولیکن در حقیقت موجب آسیب به حنجره و توانایی های او هستند. پس اولین قدم نگهداری از اصل صداست . برگرفته از کتاب میخواهم زیبا آواز بخوانم / ص 5 / تالیف رضا میرهادیان . استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع است . 

اثر مخرب مشروبات الکلی :

برگرفته از کتاب میخواهم زیبا آواز بخوانم-  رضا میرهادیان- صفحه ۶ -استفاده از این دروس  با ذکر منبع بلامانع است. مصرف مشروبات الکلی از جهات گوناگون آسیب رسان است. از بین رفتن تمرکز درحین اجرا یکی از آن موارد است. دیگر آنکه الکل با تآثیر در خون و نظام حنجره ، تارهای صوتی را دچار آسیب و هیچ چیز غیر از زیان عاید آواز خوان نمی کند. تا جایی که خوانندگان غربی نیز بعضآ  به دلیل همین عوارض ، مصرف مشروبات الکلی را کنار می گذارند. امید است با این سخن تفکر اشتباهی که نشآت گرفته از برخی مطربان دهه های قبل است و در ذهن برخی از عوام جای گرفته که مصرف مشروبات الکلی صدا را آماده تر می سازد از میان برود .  

نکته ای در نگهداری از صدا :

برگرفته از کتاب میخواهم زیبا آواز بخوانم-  رضا میرهادیان- صفحه ۶ -استفاده از این دروس با ذکر منبع بلامانع است . آنوقت که صدا می گیرد یا ناتوان است ( در صورتی که قبل از آن دارای توانایی بوده باشد) سعی نکنیم با فشار و یا تمارین بیهوده آن را به حالت قبل باز گردانیم.  بهترین کار استراحت است و نخواندن. در این مواقع بسیاری از افراد برای آسیب نرساندن به تارهای صوتی آرام زمزمه می کنند که به عقیده اینجانب استراحت مطلق دادن به حنجره  بسیار مفیدتر می باشد. 

حقایقی پیرامون تهیه آلبوم و تک آهنگ :

امروزه بسیاری از مربیان خوانندگی ، استدیوها ، آهنگسازان و تنظیم کننده ها و دیگرعوامل تولید اثر ادعای حرفه ای بودن دارند، اما به راستی معیار حرفه ای بودن چیست ؟ 

ادامه نوشته