شبکه

آموزش شبکه وترفندهای کامپیوتر

شبکه

آموزش شبکه وترفندهای کامپیوتر

ارسال فایل بدون اینترنت

                             ارسال فایل بدون اینترنت

HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانیم با استفاده از خطوط تلفن ( بدون نیاز به اینترنت) فایل هایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید. در اینجا در ادامه مقالات تجربی به معرفی این قابلیت جذاب و کمتر مورد توجه قرار گرفته شده ( شایدم ناشناخته واسه خیلی ها) توسط ویندوز XP می پردازم.


نحوه استفاده از Hyper Terminal

برای فعال کردن برنامه در محیط ویندوز XP مراحل Start à All programs à Accessories à Communications à Hyper Terminal را دنبال کنید تا پنجره Connecting Description باز شود.

در کادر بالا یک نام برای اتصال وارد می کنیم و از قسمت Icon یک آیکون دلخواه را انتخاب می کنیم و بر روی OK کلیک می کنیم.

در پنجره Connect To از منوی کشویی Country/Region کشور محل سکونت خود ، AreaCode کد محل سکونت ، Phonenumber شماره تلفن تماس شخصی که می خواهید برای او فایل مورد نظرتان را ارسال کنید را وارد نمایید و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده را انتخاب کرده و کلید OK را کلیک نمایید.

در پنجره بعدی ( Connect ) شما کافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام گیرد.

اگر میخواین که تغییر در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود بدهید می توانید از قسمت Modify یا Dialing Properties این کار رو انجام بدید.

تنظیماتی که فرد گیرنده باید انجام دهد.

برای دریافت فقط کافی است که شما در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه For a Call Wail را انتخاب کنید. بعد از چند لحظه فایل ارسالی را دریافت خواهید کرد.

ارسال فایل ها

حالا بعد از اینکه تنظیمات مربوطه را انجام دادید و و توسط شماره گیری به شماره متصل شدید به قسمت Transfer à Send File برید . در کادر محاوره ای Send File بر روی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره ای Select File to Send ظاهر شود. خوب اینجا فقط کافی هست که فایل مورد نظر رو انتخاب و کلید Open رو کلیک و در کادر محاوره ای Send File کلید Send را کلیک ؛ تا عمل ارسال انجام بشود.

ارسال پیغام به صورت متن

وقتی که به شماره مورد نظر وصل شدید . در پنجره اصلی برنامه می تونید متن مورد نظر خودتون رو تایپ کنید. متن تایپی در این قسمت برای دوست شما که توسط برنامه Hyper Terminal بهش متصل شدین قابل مشاهده است.

مشخص کردن محلی برای ذخیره سازی فایل های دریافتی

برای مشخص کردن محل فایل های دریافتی بصورت پیش فرض Transfer à Receive دنبال کنید و در این قسمت کلید Browse رو کلیک کرده و مسیر فایل را برای ذخیره سازی تعیین کنید.

ذخیره سازی اتصال بعد از برقراری ارتباط از طریق برنامه

این برنامه به ما این امکان رو میده که اتصال فوق رو برای استفاده مجدد داشته باشیم. برای این منظور هم File à Save رو انتخاب و با در نظر گرفتن یک اسم ذخیره می گردد.

برای اتصال دفعات بعدی فقط کافیست مسیر زیر را دنبال کنید:

Start à Accessories à All programs à Communications à HyperTerminal à

قطع نمودن اتصال

بعد از اینکه فایل رو ارسال کردید برای قطع ارتباط فقط کافیست که Call à Disconnect رو انتخاب کنید.

نکته : از قسمت View à Toolbar می تونید یک میانبر برای کارهایی از قبیل برقرار ارتباط ؛ قطع ارتباط و ... داشته باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد